reklama

Mestská hromadná poprava

Dopravný podnik v Bratislave sa snaží. Áno naozaj sa snaží. Inovácie ktoré robia sú zväčša efektívne ale... Ale. Je tu pár veľkých problémov. Zamestnanci, cestujúci, počasie, poruchy, meškanie a revízori.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (29)
Obrázok blogu

Nikdy neviete na akého šoféra natrafíte. Niektorých vyslovene baví týrať cestujúcich tým že ich nechajú dobehnúť k dverám a zatvoria ich priamo chudákovi pred nosom. To vie človeka poriadne vytočiť. Niekoľko krát sa mi to totižto stalo. Smejúca sa tvár v spätnom zrkadielku je neskutočne vytáčajúca. Mnohokrát mi ušlo zopár neslušných slov adresovaných na vodiča. A tiež sa mi pár krát podarilo uľaviť si buchnutím do karosérie vozidla. Až k takejto agresívnej reakcii dokážu vyprovokovať aj najpokojnejšieho občana. Dokonca sa mi stalo že mi za deň ušiel spoj až 4 krát. Vždy so smejúcim sa vodičom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ďalším klincom do rakvy občana je neopatrné spôsoby vodiča pri šoférovaní. Známe sú napríklad "trojsekundovky". Vodič šliapne na plyn na tri sekundy tak prudko že všetkých trhne dozadu. A potom náhle dupne na brzdu tak že všetkých hodí dopredu. Už som bol svedkom ako sa dokonca niekto aj zranil práve kvôli takémuto štýlu jazdy. Je to zodpovedné? Za toto si platíme električenky a lístky?

Môžeme natrafiť aj na ďalší problém. Nepríjemný cestujúci. Sám som zažil nasledovné. Sedel som v trolejbuse. Bol poloprázdny a ja som sedel na dvoj sedadle a telefonoval som. Podľa mňa je telefonovanie v MHD absolútne normálna záležitosť. Ale podľa mojej spolu sediacej nie. Po asi minúte telefonátu spustila: "Okamžite to zložte! V MHD sa netelefonujem mladý muž. Rušíte svojich spolucestujúcich!". Ruším spolucestujúcich??? Čo je to preboha za nápad? Vodič má mnohokrát zapnuté rádio v kabíne vodiča tak že nepočujem ani vlastné myšlienky a pani v strednom veku vadilo moje telefonovanie. Musím podotknúť že nebolo nijak hlučné alebo vulgárne. Hovoril som s babičkou ktorá nie je hluchá takže netreba kričať. Bol som jednoducho v šoku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Taktiež sa mi stala podobná vec s jedením. Pri hektickom dni mám mnohokrát čas najesť sa až počas presunu. A jedného dňa sa veziem a jem (musím zdôrazniť že som netrúsil ani som nijako nikoho neobťažoval mľaskaním či inými detailmi). Z dvoj sedadla oproti môjmu na mňa pozerali dvaja seniori a gánili dosť škaredo. Po chvíli ma začali nahlas ohovárať. Teda nie priamo mňa ale nepriamo ako napríklad: "Tá dnešná mládež už naozaj nevie čo zo sebou! Všade musia len vyžierať a vyžierať a ostatný ľudia sa na to musia pozerať. Za vojny nebolo dosť jedla aby sa mohlo konzumovať v autobuse" atď. atď.

Je tu aj problém pri tej formalitke. A to konkrétne pri uvoľňovaní miesta na sedenie. Niekoľko krát sa mi stalo že som uvoľnil miesto postaršej pani a ona mi vynadala že ešte nie je stará aby potrebovala sedieť. Nemienim sa predsa nechávať zhučať kvôli pýche jednej pani čo sa stále cíti mladá pričom očividne nie je. A práve preto už neuvoľňujem miesta postarším ľudom. Radšej počkám či si miesto vypýtajú a potom im ho ochotne prepustím. Ale vzniká tu ďalší problém. Ak neuvoľníte miesto a senior to očakáva dostanete sa pod krížovú paľbu urážok a hanobenia od dotyčného seniora a dokonca pri živšom dôchodcovi sa niekedy stane že začne verbovať všetkých cestujúcich v dopravnom prostriedku proti vám. Verejné poníženie tak či tak.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je to len pár príhod ale sú dosť nepríjemné a stávajú sa dosť často. A to nespomínam ani tie nepríjemnosti ktoré sú konštantne prítomné ako napríklad: extrémne zapáchajúci cestujúci, hlučný cestujúci, vandalský puberťáci, výrastkovia ktorý si s obľubou púšťajú hudbu na reproduktoroch svojich mobilov atď. atď.

Počasie je tiež zvláštny faktor ktorý ovplyvňuje cestovanie MHP (mestskou hromadnou popravou). Keď je totižto teplo, v dopravných prostriedkoch je horúco. Všetci sa potia a všetci dychčia. Mnohokrát niekto aj skolabuje priamo v električke či autobuse. V zime zase je v prostriedkoch samozrejme absolútna zima. Je to ale podľa mňa lepšie prevážať sa v chladničke dobre oblečený ako sa prevážať v mobilných saunách bez možnosti ochladenia. Možno by som sa ale mohol pokúsiť poslať návrh že v lete by mohli byť v prevádzke na každej zastávke malé bazéniky s ľadovou vodou na ochladenie ako sa vám obvykle dostane po ozajstnej saune v nejakom relax centre. To by sa dalo potom prevážať v MHP aj v lete a bolo by to dokonca zdravé.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zavše sa aj podarí niektorému zo strojov MHP aj pokaziť, dokonca vybuchnúť alebo aj zhorieť. Našťastie sa mi nič také zatiaľ nestalo. Stalo sa mi ale to že ma vysadili v tuneli ktorý momentálne prerábajú lebo sa električka pokazila. Takže sme museli ísť pešo cez celí tunel lebo samozrejme sa električka pokazila v strede. Takéto náhle vysadenie sa mi stalo už mnohokrát na rôznych miestach.

Vďaka takýmto náhodným poruchám sa tvorí zavše aj meškanie. Niekedy je to minútka, dve. Niekedy hodinka, dve. Alebo sa vôbec neračia dostaviť. Každý deň som v napätí že koľko spojov vymešká dnes? Z podobných situácii vznikol aj tento vtip: "Čakať na MHD je ako čakať na smrť, nikdy nevieš kedy príde."

Keď vás naštvú všetky tieto detaily a maličkosti ktoré musíte v rôznom poradí a intenzite zažívať, ak nemáte auto, (ak máte auto tak vlastne neviete o čom som hovoril doteraz) každý deň pred prácou po práci a niekedy aj počas práce ak si musíte odskočiť a rozhodnete sa neplatiť, tak sú tu revízori. celučičký rok si poctivo platíte električenku. A keď vás to už na*** a rozhodnete sa neplatiť za takéto podradné služby, tak vás chytia. Jedným riešením je ujsť. Ale títo strážcovia MHP pokladnice sa nezastavia pred ničím. Utekajú za vami až kým nevládzu alebo až kým vás nechytia. Ak sa vám nechce utekať ale viete svoje práva a viete že revízor nemá právo vidieť vás občiansky preukaz, tak na vás zavolajú políciu. Takto dopadnete ak budete vzdorovať.

No a teda tak to funguje MHP. Platíme si za bolesti, utrpenie, meškanie a mnoho iného a keď sa rozhodneme protestovať tak nám dajú "spravodlivú" pokutu.

Miroslav Sedláček

Miroslav Sedláček

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som jednoduchý človek ktorý vyjadruje svoje nie vždy jednoduché názory. Zoznam autorových rubrík:  Mafia The StoryVodná fajkaEkonomická UniverzitaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu